BALANS PÅ JOBBET – en föreläsning om
stresshantering och återhämtning
En mycket stor orsak till sjukskrivning idag är arbetsstress och arbetsrelaterad psykisk ohälsa. En förutsättning för att förändra detta är att vi aktivt jobbar med att förebygga och åtgärda stressproblematik, för att skapa hållbara och hälsofrämjande arbetsplatser.
Balans på jobbet är en föreläsning om stresshantering på arbetsplatsen, där vi tar upp metoder, tips och inspiration till vad man själv kan göra för att minska stressbelastningen på jobbet.
Vi pratar om hur man kan skapa bättre förutsättningar för att få in tillräcklig återhämtning i sin vardag och förbättra balansen mellan arbete och fritid.
Vi går också igenom några organisatoriska fokusområden och tittar på vad som hjälper medarbetare att må bra på jobbet.
Föreläsningen hålls digitalt via Teams (eller på plats om så önskas) och är ca 1,5 timma (tiden kan anpassas efter behov).
För mer info och bokning kontakta Maria på tel. 070-233 82 14 eller mail@halsofocus.se